Azt gondoltam, ez a blog írás semmi...de annyira megfertőzött,hogy a tegnapi incidens után az első gondolatom az volt:-na,ezt leírom!
Fogyókúrám szépen halad, és néha-néha a a vásárlók gondoskodnak is róla, hogy elmenjen az étvágyam!Mint már említettem, multinál dolgozok, annál a sárga-piros kéknél!
Imádom csinálni!Nem kevés a fizetés (néha) rendesek a munkatársaim,semmi gond a felettesekkel (többnyire).Egyszóval jó hely!
Egyetlen hibája van csak, hogy (néhány kivételtől eltekintve) embereket kell kiszolgálni!Persze persze, tudom én, az óvonő gyerekekkel foglalkozik,mert azt választotta, a cipész a büdös cipőkkel, és így tovább!Mindenki a maga szerencséjének a kovácsa!Csak én egyszerűen nem értem!Miért kell a mindennnapok gondjait, a stresszt (hogy ezt a divatos szót használjam,aminek jelentése: menekülés a gondok elől) egy áruházban levezetni!Sírt a gyerek?Szólj rá!Megcsal az asszony?Válj el!Nincs pénzed?Dolgozz többet!
DE NE A MÁSIK NAPJÁT TEDD TÖNKRE!
Sok incidens ért már, és többnyire jópofát vágok hozzá, persze ez elengedhetetlen is, ha dolgozni szeretnék!De a tegnap minden jópofaságomon túltett!
A történet úgy szól:
Emberünk ( nevezzük vásárlónak) jön!Jólcélzottan halad a kassza felé!Én szólok,kérem fáradjon át a kolléga nőhöz,mert én épp kiszállok a kasszából!
Emberünk reakciója:-itt ültök bmeg 3-an,nem csináltok semmit,én meg álljak sorba?Nem állok!Sőt, körbemegyek a boltban, teleteszem a kocsit, és itthagyom,hogy legyen mit csinálnotok!
Reakció:kedves mosoly, folytogató könnyek, és egy mondat:akkor tessék jönni nyugodtan, leblokkolom!
Ember jön,csipogtatok,végösszeg,fizet!Visszaadok.Hozzáteszem jólnevelten, a cég elvárásainak megfelelően:Legyen szép a napja!
Vásárló:Neked meg ne, BMEG!
Hát kérem szépen "kedves uram,kinek nem volt ideje két ember mögé beállni a sorba,de lett volna ideje az üzlet árukészletét kocsijába pakolni,majd azt otthagyni!A mi üzletünk a legvevőközpontúbb az összes multi közül!Ezt bátran kijelenthetem,és ha nem ott dolgoznék is csak ezt tudnám mondani!Első a vevő,mindne más Ő (!) utána következik!Nálunk nem úgy megy,mint a "Foscóba", hogy megveszi a szart,aztán a nyugdíjas maminál(csigatempóban) fizet,vagy az egyetemista joghallgatónál,aki a diákmunkából fedezi a tandíjat, és még a káposztát sem ismeri fel!Nem! Nálunk kérem napi háromszor töltünk friss pékárut,kétszer ellenőrizzük a tejtermék frisseségét,gyorsan bonyolítjuk a kasszafolyamatokat,sőt megkérdezzük a kedves vásárlót,mi az amit szivesen látna termékeink között!Akcióink nem hazugságok,szó nélkül megoldjuk a pénzvisszafizetést,bármiről legyen is szó!Mondom,bármiről!Akár arról is,ha az egyébként nem kicserélhető fehérneműt azzal az indokkal hozza vissza a (még mindig) kedves vevő,hogy nem az a méret volt a dobozban,mint ami rá volt írva!
Nálunk nincsenek kifejezetten "kasszások",mert nálunk mindenki minden!Tehát,amennyiben a fizető vevőn kívűl 3 ember áll,a kolléga csönget,beül egy dolgozó,majd ha az a kassza is tele lesz,újabb ember jön,és így tovább,egészen addig,míg a dolgozói létszám engedi!Sőt,rendkívüli esetben akár épp nem dolgozó embert is behívnak dolgozni, azért,hogy Ön kedves "Ideges" gyorsabban távozhasson!Amikor viszont lefogy a sor,fordított sorrendben az dolgozók kiszállnak a kaszából,és visszatérnek ahhoz amit épp csináltak!
Hát én is épp ki szerettem volna szállni,mert akciós lisztet szerettem volna tölteni,hogy Ön "kedves" türelmetlen olcsóér juthasson hozzá!
Tehát nem értem,miért nincs egy csekély empátia bennünk!Vagy a hozzá hasonló emberek otthon is így viselkednek?Ha nincs a beígért időpontra vacsora akkor kakkantok az asztalra,és elköltözök?Nem hinném!
De akkor MIÉRT????????????????????
Miért nem lehet 3 percet várni a kasszánál!Esküszöm,nagyon kedves vagyok!Váltok néhány kedves szót,köszönök (ami ma már nagy szó a vevők körében),elköszönök,kellemes napot kívánok neki ( teljes szívemből)!Hol tehát a hiba?A vásárlókban?Talán én tehetek róla,hogy már ,megint kenyeret kell venni,és nincs rá való?
Sajnálom,hogy így van ez!Nem vagyok gyenge lelkületű ember,de bevallom,be kellett az öltözőbe mennem,és egy-két könnycseppet elmorzsoltam!Nah és persze nem ettem meg a jó kis Update vacsorámat,ami grillezett pulykamell volt!Kb borsónyira szűkült a gyomrom, és ha csak két percre is kibújhattam volna kék pólómból civilbe,lehet,hogy elküldöm a tudjuk hová!
Kedves vásárlók,és persze tisztelet a kivételnek!Kérem Önöket,egy üzletbe belépve tartsák szem előtt,hogy amíg Önök vásárolnak,és már a jól megérdemelt " pihenőidejüket" töltik vegyék figyelembe,hogy mi dolgozunk!Csak akkor tudunk kedvesek lenni Önökkel,ha viszonozzák!
A jó öreg mondás mindörökké igaz!Két ember között a legrövidebb út a MOSOLY!
Kívánom az Úrnak,soha senki előtt ne érje ilyen megaláztatás, és üzenem neki,hogy a jelenetet halló emberekből teljes felháborodást váltott ki!Amikor távozott az üzletből,felesége,és gyermeke várta a kocsiban!Kérdezem én,egy ilyen arogáns ember mit csinált volna,ha a feleségét így megalázzák a munkahelyén?Vagy gyermekét az óvodában?Gondolom nem örült volna!
Tudja mit?Azt hiszem csak rossz napja volt!Üzenem,nem lett volna baj,ha teleteszi a kocsit, és otthagyja!Aznap hajnal 2-ig akciót váltottunk,hogy Ön occsóér vásárolhasson, talán maradt volna 10 percem amíg visszateszem az áruját!Jah,és nem szegte kedvemet,ma is visszamegyek,beülök,mosolygok,szép napot kívánok!És jól mondta,az enyém nem lett az BMEG!
Félreértés ne essék!Nem panaszkodni szerettem volna!Nyilván minden munkának megvan a hátránya is!De a sor végtelen!A bankkártyás fizetőtől,aki harmadszor is lehuzatja a kártyáját,holott nincs rajta fedezet, a hajléktalantól aki csupa 5 forintosokkal fizet büdösen,a vásárlóig,kinek záróra előtt 2 perccel jut eszébe a nagybevásárlás...sorolhatnám,de nem panaszkodni akartam!Szeretem ezt csinálni, de leginkább ennél a cégnél!Mert oly sok munkahellyel ellentétben azt vallják,a dolgozó teremti meg a lehetőséget nekik!Emberek vagyunk mi is,akik sokszor erőn felül teljesítünk,az Önök kényelmére áldozzuk be ünnepeinket, maradunk hajnalokig, mosolygunk akkor is,amikor otthon gondok vannak!
Kérem szépen,mosolyogjanak Önök is!
Hiszen :
KÉT EMBER KÖZT A LEGRÖVIDEBB ÚT A MOSOLY!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.